Krakowskie Stowarzyszenie
Laryngektomowanych
im. ks. prof. Józefa Tischnera
ADRESY MIEJSKICH OŚRODKÓW POMOCY SPOŁECZNEJ
Oddziały:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Filia nr 7
Opieka społeczna
aleja Juliusza Słowackiego 46
12 632 00 22
Otwarte do 15:30
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Filia nr 6
Dietla 64
12 421 61 44
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Filia nr 1
Rzeźnicza 2
12 430 45 46
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Filia nr 2
Opieka społeczna
Radzikowskiego 37
12 636 77 98
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Opieka społeczna
Józefińska 14
12 616 54 27
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Filia nr 5
Praska 52
12 269 05 54
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Filia
Opieka społeczna
Na Kozłówce 27
12 659 12 68
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Filia nr 9
Opieka społeczna
osiedle Teatralne 24
12 644 76 09
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Filia nr 4
Opieka społeczna
osiedle Szkolne 34
12 425 75 64
MOPS decyduje o przekazaniu śródków z PRFON
zarówno na materiały ortopedyczne (w tym rurki tracheo) jak i dofinansowanie do turnusów.
Poza terenem Miasta Krakowa należy udać się do swoich gminnych ośrodków pomocy społecznej.
WYDZIAŁ SPRAW SPOŁECZNYCH URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Spraw Społecznych
Zakres działania:
Do zakresu działania Wydziału Spraw Społecznych należą sprawy pomocy społecznej,
świadczeń o charakterze socjalnym, profilaktyki uzależnień oraz współpraca z organizacjami pozarządowymi. Wydział zajmuje się również sprawami budżetu obywatelskiego. Wydział ścisle współpracuje z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz Miejskim Centrum Profilaktyki Uzależnień w zakresie pozyskiwania niezbednych danych i informacji celem przygotowywania odpowiednich opinii, stanowisk czy projektów.
|
|
||||||
Adres siedziby: |
Stachowicza 18, 30-103 Kraków |
||||||
Telefon: |
12-616-5023 |
||||||
Faks: |
12-616-5037 |
||||||
Kontakt: |
|||||||
Dyrektor Wydziału: |
|||||||
Zastępca Dyrektora Wydziału: |
|||||||
|
|
||||||
Zastępca Dyrektora Wydziału: |
|||||||
|
|
Uwagi:
Zasiłki i świadczenia - telefony informacyjne:
12 616 5000 > świadczenia rodzinne
12 616 5108 > świadczenia z funduszu alimentacyjnego
Lokalizacja - ul.Stachowicza 18 :
Dyrekcja
Referat Organizacyjno-Finansowy, tel: 12 616 5046,
Referat do Spraw Społecznych, tel: 12 616 5057,
Referat ds. Zasiłków Rodzinnych, tel: 12 616 5000,
Referat ds. Świadczeń Opiekuńczych, tel: 12 616 5101,12 616 5048,
Referat ds. Świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego,tel: 12 616 5108,
Referat ds. Nienależnych Świadczeń, tel: 12-616-5072, 12-616-5014,
Referat ds. Sprawozdawczości i Rozliczeń Świadczeń, tel: 12-616-5078, 12-616-5079,
Referat ds. Dodatków Mieszkaniowych, tel.inf: 12 616 5021,
Pełnomocnik Prezydenta i Referat ds. Problematyki Osób Niepełnosprawnych,
tel: 12 616 5075, 12 616 5026, 12 616 5146,
Przewodniczący i Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności, tel: 12 6165212,
12 616 5217,
Lokalizacja - os. Zgody 2 - w godz. 7.40-15.30, stanowiska:
Referatu ds.Dodatków Mieszkaniowych,I p. pokój 119, tel: 12 616 8985,
Referatu ds.Zasiłków Rodzinnych, I p. pokój 117, tel: 12 616 8729,
Lokalizacja - ul. Wielicka 28A ,parter, w godz. 7.40-15.30, jedno stanowisko Referatu ds.Zasiłków Rodzinnych
w okresie od 01 września do 31 października.
Dostęp do dokumentacji na ul.Stachowicza 18 w godzinach: pn-pt: 7.40 - 15.30.
Lokalizacja - os. Centrum C 10, w godz. 7.40-15.30 :
Miejski Ośrodek Wspierania Inicjatyw Społecznych, tel: 12 616 7800,
Referat ds. Młodzieży i Seniorów, tel: 12 616 7806,
Stanowisko ds. Profilaktyki i Uzależnień, tel: 12 616 7807.
JAK OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIE
Procedura zewnętrzna nr MOPS-36
Miejski Ośrodek
Pomocy Społecznej
Dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu
Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do zaopatrzenia w
przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze
przyznawane na podstawie odrębnych przepisów na
wniosek osób niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie
Gminy Miejskiej Kraków
1. Załatw sprawę elektronicznie
Nie dotyczy
2. Załączniki
Wniosek o dofinansowanie
3. Wersja w języku migowym
Nie dotyczy
4. Sprawę załatwia
Dział Rehabilitacji Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14
30-529 Kraków, tel. 12 616-54-07, 12 616-54-08 e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
5. Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)
1) Wniosek o dofinansowanie (formularz wniosku stanowi załącznik do procedury).
2) Kopia aktualnego orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność (oryginał do wglądu).
3) Faktura VAT zapłacona gotówką, faktura VAT z przedłużonym terminem płatności, nie
krótszym niż 60 dni lub faktura proforma zawierająca między innymi informacje o
całkowitym koszcie zakupu sprzętu ortopedycznego lub środka pomocniczego, kwocie
opłaconej w ramach ubezpieczenia zdrowotnego, limicie cenowym oraz wymaganym
udziale własnym wnioskodawcy wystawiona na:
a) wnioskodawcę,
b) rodzica lub przedstawiciela ustawowego ze wskazaniem osoby, której dotyczy zakup (w
przypadku małoletniego dziecka),
c) opiekuna prawnego ze wskazaniem osoby, której dotyczy zakup (w przypadku osoby
ubezwłasnowolnionej).
4) Kopia zrealizowanego zlecenia na zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne i środki
pomocnicze potwierdzona za zgodność z oryginałem przez świadczeniodawcę realizującego
zlecenie (dotyczy faktur VAT). W przypadku faktur proforma kopia zlecenia potwierdzona
za zgodność przez świadczeniodawcę realizującego zlecenie.
5) Kopia (oryginał do wglądu) „Karty potwierdzenia uprawnienia na zaopatrzenie w wyroby
medyczne przysługujące comiesięcznie” (jeżeli wniosek dotyczy takich wyrobów np.
pieluchomajtek, cewników, worków).
6) Kopia pełnomocnictwa lub odpis postanowienia sądu o ustanowieniu opiekuna prawnego
(oryginał do wglądu) w przypadku, gdy osoba niepełnosprawna działa przez pełnomocnika
lub opiekuna prawnego.
7) Oryginał aktualnego zaświadczenia ze szkoły/uczelni o kontynuowaniu nauki, w przypadku
osoby niepełnosprawnej uczącej się i niepracującej w wieku 16-24 lat.
Dokumenty wymienione w ppkt. 2, 5, 6 i 7 procedury nie będą wymagane w przypadku gdy
wynikające z nich fakty lub stan prawny są znane organowi z urzędu lub są możliwe do
ustalenia w oparciu o: bazę danych Ośrodka lub rejestrów publicznych, do których Ośrodek
ma dostęp elektroniczny, wymianę informacji z innym podmiotem publicznym, dokumenty
urzędowe przedstawione przez wnioskodawcę.
6. Opłaty
Postępowanie nie podlega opłatom.
7. Forma załatwienia
Decyzja administracyjna.
8. Termin załatwienia
Zgodnie z terminami obowiązującymi w kodeksie postępowania administracyjnego, nie
wcześniej jednak niż po otrzymaniu z PFRON informacji o wysokości środków oraz po
podjęciu przez Radę Miasta Krakowa uchwały w sprawie określenia rodzajów i wysokości
środków PFRON przypadających według algorytmu w danym roku kalendarzowym na
realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w
Gminie Miejskiej Kraków.
9. Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu
Dokumenty poświadczające fakt, że wnioskodawca ubiegający się o dofinansowanie nie ma
zaległości wobec PFRON lub wnioskodawca ten nie był, w ciągu trzech lat przed złożeniem
wniosku, stroną umowy o dofinansowanie ze środków PFRON, rozwiązanej z przyczyn
leżących po stronie tego wnioskodawcy.
10. Tryb odwoławczy
Od decyzji administracyjnej wydanej przez Prezydenta Miasta Krakowa przysługuje prawo
wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 w terminie 14 dni od
dnia otrzymania decyzji. Odwołanie nie podlega opłatom.
11. Podstawa prawna
1) Art. 35a ust. 1 pkt. 7 lit. "c" ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz.
721 z późn. zm.)
2) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 roku
w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2015 roku,
poz. 926),
3) Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postepowania administracyjnego (t.j. Dz.
U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.).
12. Informacje dodatkowe dla klienta
1) Wysokość dochodów obliczana jest w oparciu o przepisy o świadczeniach rodzinnych, za
kwartał kalendarzowy poprzedzający miesiąc złożenia wniosku. Dochód należy podzielić
przez liczbę osób we wspólnym gospodarstwie domowym. O dofinansowanie zaopatrzenia
w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze mogą ubiegać się osoby niepełnosprawne
stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności, jeżeli przeciętny miesięczny
dochód nie przekracza kwoty:
- 50% przeciętnego wynagrodzenia na osobę we wspólnym gospodarstwie domowym,
- 65% przeciętnego wynagrodzenia w przypadku osoby samotnej.
2) Wnioski o dofinansowanie składa się w siedzibach Filii Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej.
a) Filia nr 1 ul. Rzeźnicza 2, tel.: 12 430-45-46, fax: 12 430-45-46,
b) Filia nr 2 ul. Radzikowskiego 37, tel.: 12 636-77-98, fax: 12 636-75-24,
c) Filia nr 3 ul. Powstańców Wielkopolskich 3, tel.:12 257-00-07, fax: 12 257-00-08,
d) Filia nr 4 os. Szkolne 34, tel.: 12 425-75-64, fax: 12 425-72-78,
e) Filia nr 5 ul. Praska 52, tel.: 12 269-05-54, fax: 12 266-82-75,
f) Filia nr 6 ul. Dietla 64, tel.: 12 423-23-15, fax: 12 422-17-74,
g) Filia nr 7 Al. Słowackiego 46, tel.: 12 632-00-22, fax: 12 632-66-20
h) Filia nr 8 ul. Na Kozłówce 27, tel.: 12 659-12-68, fax: 12 659-21-60,
i) Filia nr 9 os. Teatralne 24, tel.: 12 644-76-09, fax: 12 644-80-34,
j) Dział Pomocy Bezdomnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
os. Teatralne 24, I piętro, pok. 109, dla osób bezdomnych przebywających na obszarze
Gminy Miejskiej Kraków, tel.: 12 634-74-64, fax: 12 643-07-06.
3) Dofinansowanie przyznawane jest w oparciu o plan podziału środków finansowych PFRON
przyznawanych na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej w
Gminie Miejskiej Kraków oraz zasady rozpatrywania wniosków ustalone na dany rok
budżetowy.
Opracował:
Imię i Nazwisko
Jarosław Wójtowicz
Data 3.12.2015r.
Zaopiniował: Radca Prawny
Imię i Nazwisko
Monika Małgorzata Konior-
Czarnota
Data 4.12.2015r.
Zatwierdził: Dyrektor / Z-ca
Imię i Nazwisko
Jolanta Chrzanowska
Data 11.12.2015r.
WNIOSEK O DOFINANSOWANIE PEFRON
Załącznik do procedury nr MOPS-36
Nr sprawy:DR.612…/..………………./….......
Uwaga! Wnioski o dofinansowanie można składać w Filiach MOPS właściwych ze względu na miejsce zamieszkania osoby niepełnosprawnej
lub w siedzibie MOPS przy ul. Józefińskiej 14 w Krakowie
O DOFINANSOWANIE ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH DO ZAOPATRZENIA W PRZEDMIOTY ORTOPEDYCZNE I ŚRODKI POMOCNICZE PRZYZNAWANE NA PODSTAWIE ODRĘBNYCH PRZEPISÓW NA WNIOSEK
OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ KRAKÓW
Niniejszy wniosek jest załącznikiem do procedury MOPS-36 określającej podstawowe prawa
i obowiązki stron przy realizacji niniejszego zadania. Procedura dostępna jest na stronie internetowej www.mops.krakow.pl, wywieszona w gablotach w siedzibie MOPS przy ul. Józefińskiej 14 – parter
lub dostępna w punkcie informacyjnym w pokoju nr 10.
CZĘŚĆ A. WYPEŁNIA WNIOSKODAWCA
|
...................................................................................................................................................................................................................................../nazwa wnioskowanego sprzęt, środka pomocniczego/
II. DANE DOTYCZĄCE WNIOSKODAWCY (OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ) |
..............................................................................................................................................syn/córka.......................................................
/imię i nazwisko/ /imię ojca Wnioskodawcy/
Nr PESEL...............................................................,nr kodu............,................. Kraków, ulica.................................................................
nr domu......................nr lokalu................................................nr telefonu kontaktowego.......................................................................
/obowiązkowo/
III. POSIADANE PRZEZ WNIOSKODAWCĘ ORZECZENIE O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI |
..................................................................................................................................................................................................................... / proszę wpisać rodzaj posiadanego orzeczenia, grupy inwalidzkiej lub stopnia niepełnosprawności – orzeczenie w załączeniu /
IV. DANE DOTYCZĄCE PRZEDSTAWICIELA USTAWOWEGO (DLA MAŁOLETNIEGO WNIOSKODAWCY), OPIEKUNA PRAWNEGO LUB PEŁNOMOCNIKA
..........................................................................................................................syn/córka ......................................................
/imię i nazwisko/ /imię ojca/
seria ...... nr ....................... wydany w dniu .......................... przez .....................................................................................
/dowód osobisty/
nr PESEL .............................................................. miejscowość ........................................... ulica ......................................
nr domu ..................nr lokalu ...............nr kodu ...... ................. poczta . ............................................... powiat .................
województwo ...........:........................................... nr tel./faxu (z nr. kier.) ..........................................................................
………………………………………………………………………………………………………………………………
/ rodzaj dokumentu i data wydania np. pełnomocnictwo notarialne , zaświadczenie o opiece prawnej – kserokopia dokumentu w załączeniu /
V. OŚWIADCZENIA |
Oświadczam, że przeciętny miesięczny dochód rodziny, w rozumieniu przepisów o świadczeniach rodzinnych, podzielony przez liczbę osób we wspólnym gospodarstwie domowym, obliczony za kwartał kalendarzowy poprzedzający miesiąc złożenia wniosku, wyniósł
............................................... zł
Liczba osób we wspólnym gospodarstwie domowym wynosi (podać łącznie z wnioskodawcą) …............
UPRZEDZONA/Y O ODPOWIEDZIALNOŚCI KARNEJ WYNIKAJĄCEJ Z ART. 233 § 1,2 I 3 KODEKSU KARNEGO ZA PODANIE INFORMACJI NIEZGODNYCH Z PRAWDĄ OŚWIADCZAM, ŻE DANE ZAWARTE WE WNIOSKU SĄ ZGODNE ZE STANEM FAKTYCZNYM. O ZMIANACH ZAISTNIAŁYCH PO ZŁOŻENIU WNIOSKU ZOBOWIĄZUJĘ SIĘ POINFORMOWAĆ W CIĄGU 14 DNI. JESTEM ŚWIADOMA/Y ODPOWIEDZIALNOŚCI KARNEJ ZA ZŁOŻENIE FAŁSZYWEGO OŚWIADCZENIA.
OŚWIADCZAM, ŻE ZAPOZNAŁEM(AM) SIĘ Z ZASADAMI UDZIELANIA POMOCY W RAMACH ZADANIA (PROCEDURA MOPS NR 36).
OŚWIADCZAM, ŻE NIE MAM ZALEGŁOŚCI WOBEC PFRON ORAZ W CIĄGU TRZECH LAT PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU NIE BYŁEM/AM STRONĄ UMOWY O DOFINANSOWANIE ZE SRODKÓW FUNDUSZU I ROZWIĄZANEJ
Z PRZYCZYM LEŻĄCYCH PO MOJEJ STRONIE.
OŚWIADCZAM, ŻE WYRAŻAM ZGODĘ NA UMIESZCZENIE I PRZETWARZANIE MOICH DANYCH OSOBOWYCH, W BAZIE DANYCH MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ DLA POTRZEB NIEZBĘDNYCH PODCZAS REALIZACJI, ZADAŃ USTAWOWYCH ZGODNIE Z USTAWĄ Z DNIA 29 SIERPNIA 1997 ROKU O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH (DZ. U. z 2002 R. NR 101, POZ. 926, Z PÓŹN. ZM.).
OŚWIADCZAM, IŻ WYRAŻAM ZGODĘ NA PRZEPROWADZENIE WIZJI LOKALNEJ/KONTROLI W MIEJSCU REALIZACJI ZADANIA ORAZ NA REJESTRACJĘ I UTRWALANIE PRZEBIEGU WIZJI/KONTROLI (M.IN. SPORZĄDZANIE NAGRAŃ, FOTOGRAFII LUB FILMÓW).
VI. SPOSÓB PRZEKAZANIA DOFINANSOWANIA |
Dofinansowanie proszę przekazać (właściwe zaznaczyć):
na rachunek bankowy sprzedawcy,
na indywidualny rachunek bankowy (ROR) Wnioskodawcy lub wskazanej osoby –
………………………………………………………………………………………………………………………………
(imię, nazwisko, adres właściciela rachunku, nazwa banku)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(numer rachunku)
przekazem pocztowym
............................................ ......................................................................................
dataczytelny podpis wnioskodawcy lub opiekuna prawnego/pełnomocnika/
przedstawiciela ustawowego osoby niepełnosprawnej
CZĘŚĆ B. WYPEŁNIA PRACOWNIK MOPS
WYKAZ WYMAGANYCH ZAŁĄCZNIKÓW / DOKUMENTÓW |
ZAŁĄCZONO TAK/NIE |
|
|
wnioskodawcę, rodzica lub przedstawiciela ustawowego ze wskazaniem osoby, której dotyczy zakup (w przypadku małoletniego dziecka), opiekuna prawnego ze wskazaniem osoby, której dotyczy zakup (w przypadku osoby ubezwłasnowolnionej). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dokumenty wymienione w pkt. 1, 4, 5 i 6 procedury nie będą wymagane w przypadku gdy wynikające z nich fakty lub stan prawny są znane organowi z urzędu lub są możliwe do ustalenia w oparciu o: bazę danych Ośrodka lub rejestrów publicznych, do których Ośrodek ma dostęp elektroniczny, wymianę informacji z innym podmiotem publicznym, dokumenty urzędowe przedstawione przez wnioskodawcę.
…………………………………………...............
Data podpis i pieczęć pracownika MOPS
CZĘŚĆ C. WYPEŁNIA PRACOWNIK DZIAŁU REHABILITACJI MOPS
I II
Limit cenowy Narodowego Funduszu Zdrowia
|
...................,...............zł |
.......................,.................zł |
Refundacja Narodowego Funduszu Zdrowia ( od wysokości limitu ) |
|
|
□ 50% □ 70% □ 90% □ 100% |
...................,...............zł |
......................,..................zł
|
Całkowita cena przedmiotu |
..................,................zł |
......................,..................zł
|
Wymagany udział własny osoby niepełnosprawnej |
..................,................zł |
.......................,.................zł
|
Faktyczny udział własny |
..................,................zł |
.......................,.................zł
|
Rodzaj przedmiotu ortopedycznego lub środka pomocniczego.........................................................................................
................................................................................................................................................................................................
Max. wysokość dofinansowania .........................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………………………………………
Kwota dofinansowania ze środków PFRON..........................................................................................................................
Sposób przekazania dofinansowania □ P .............................. □ PP □ ROR
Kraków, dnia .............................. 20….. r .....................................................................
/podpis i pieczątka pracownika MOPS - DR/
Copyright 2013
KSL